Blog


SEO servis, aneb kompletní SEO audit online?

Autor: Ján Forgáč, publikováno: 21.2.2011
Článek je zařazen v kategorii: SEO a Inbound Marketing

Jsou lidé, kteří pro hodnocení SEO úrovně jejich stránek použijí v zoufalství i takové nástroje, jako jsou seo-servis, nebo piloun . com/webinfo/.

Neustálé dotazy na SEO a "neštěstí" nad nízkým hodnocením SEO úrovně jejich webu na těchto "portálech", mě donutilo napsat tento krátký článek.

Například H1.cz - jedna z nejznámějších SEO firem v Čechách (jejich klienti jsou O2, Centrum, Mountfield, Sconto nábytek a daší), má horší hodnocení stránek od těchto nástrojů, než různé podřadné weby... :-)

Rád bych tím jen poukázal na nesmyslnost používání takových online nástrojů, které pouze uživatele matou.

Tyto a asi i mnohé další online nástroje pro vyhodnocování SEO webu jsou úplně k ničemu

  1. Nejsou aktualizované a dávají důraz na věci, které přestaly mít význam už před několika lety
  2. Nepodstatné věci jsou pro ně stejně důležité, jako ty skutečně podstatné
  3. Nedokážou vnímat web jako celek a naprosto chybně řeší pouze jednu podstránku
  4. Nedokážou vyhodnotit obsah daného SEO prvku, který je pro SEO zásadní, ale pouze jeho výskyt. Tedy zda je daný prvek na webu použitý, nebo nikoli, případně jeho syntaxy, nebo základní chyby.
  5. Jako nástroje pro vyhodnocování zpětných odkazů jsou úplně nepoužitelné.
  6. SEOmaty prostě vyhodnocují nesmysly a spoustu důležitých faktorů opomíjejí.

Co konkrétně je při použití seo servisu a dalších SEOmatů zavádějící

Rozvedení tohoto tématu by bylo opravdu na dlouho, takže zde uvedu pár konkrétních příkladů.

HTML chyby

V těchto nevhodných nástrojích mají například HTML chyby zbytečně vysoké procentuální hodnocení, ale v reálu i samotný google.com a seznam.cz nejsou bez HTML chyb - schválně si to zkuste zkontrolovat na validator.w3.org :-)

Drobné chyby v HTML validitě jsou absolutně nepodstatným parametrem jak pro SEO, tak pro návštěvníky webu. Mluví o tom ve videích i Danny Sullivan (přední SEO specialista) a Matt Cutts (pracuje pro Google v Search Quality skupině). Více o tomto tématu v článku o HTML chybách.

Z hlediska HTML kódu je důležité:

  • Pro SEO: aby roboti dokázali přečíst stránky
  • Pro návštěvníky: aby byly stránky korektně zobrazené ve všech typech prohlížečů

Robots.txt

Pokud jej web nemá, tak mají roboti povolen přístup k celému webu a nic vám nehrozí, pokud tedy nezakážete indexovat stránku přimo na dané stránce. Za zmínku také stojí to, že pokud použijete robots.txt, ve kterém zakážete všem robotům kompletní přístup na celý váš web, což je obrovská chyba, tak i přesto vám seo servis přiřadí pozitivní body. Nevyhodnocuje totiž obsah danáho prvku, ale pouze jeho výskyt. Je lepší vůbec soubor robots.txt nepoužívat, než použít chybný robots.txt, který vám uškodí. Seo servis vám za to sice body vezme, ale Google, ani Seznam s tím nebudou mít nejmenší problém.

Title tag

Ano, title tag je nesmírně důležitý, a nejde jen o to jej použít a nepřesáhnout jeho správnou délku, jde hlavně o to, co v něm bude napsáno. Ale opět s obsahem title tagu vám seo servis neporadí, ačkoliv právě jeho obsah je to, co je zásadní.

Klíčová slova

Jak meta tag klíčová slova, tak meta tag autor stránky z hladiska SEO nemají již žádný význam. Ale v hodnocení některých SEOmatů jsou stejně podstatné, jako třeba extrémně zásadní title tag.

URL adresa

Url adresa a její forma je poměrně důležitá věc v SEO. Tento parametr v hodnocení zcela chybí.

Sitemap

XML sitemap se doporučuje používat u větších webů, které mají minimálně několik set podstránek. Pokud má váš web méně jak 100 stránek, sitemapa vám v ničem nepomůže, ale ani neublíží. Linka na sitemap se vkládá buď do robots.txt, nebo přímo do rozhraní Google - nástroje pro webmastery.

A tak dále, a tak dále. Myslím, že nemá smysl zde vypisovat bod po bodu, každý jeden parametr a typ hodnocení. Pro ilustraci snad toto postačí.

SEOmaty nevyhodnocují to, co je pro SEO nejdůležitější

Počínaje analýzou klíčových slov, přes strukturu webu a rozdělení klíčových slov na podstránky a mnohé další, až po vyhodnocování zpětných odkazů. To jsou skutečně podstaté věci, které ale SEOmaty ignorují.

Pro koho mohou být takové nástroje vhodné

Pokud začínáte pronikat do světa internetu, nebo se staráte o svůj první web a SEO zatím nerozumíte.
V tom případe ano, chápu proč má význam i takový "nástroj".

Na co je třeba si dát pozor

Hodnocení je poměrně zmateční, jak jsem to již popsal výše. Proto je potřeba si uvědomit, že i hodnocení 100 bodů ze 100 více méně nic neznamená, protože se jedná pouze o kontrolu základů. Jinými slovy, je třeba vnímat tento nástroj pouze jako začátek své cesty v poznávání SEO. A když se vám třeba podaří získat 100 ze 100, vězte že to prakticky nic víc neznamená, než jen to, že vše co mohlo být použité, použité bylo. Ale jestli to bylo použité správně, to už je zcela mimo schopnosti těchto nástrojů. Navíc se od těchto nástrojů nedozvíte, co je dalším krokem k úspěchu v oblasti optimalizace vašich stránek. Tato cesta je poměrně komplexní a je složena z více navzájem úzce  souvisejících kroků. 

Užitečné SEO nástroje

Seznam smysluplných SEO nástrojů naleznete v článku "Online SEO nástroje a SEO doplňky k prohlížečům". Je nutné podotknout, že se nejedná o jeden nástroj, který zhodnotí "VŠECHNO", jako u výše zmiňovaných portálů. Každý z navrhovaných nástrojů je úzce zaměřený na určitou oblast SEO.

[Editováno 20.4.2011]
Článek od Jana Tichého na téma "SEOmaty jsou k ničemu".

[Editováno 22.4.2011] (s články o SEOmatech se asi roztrh pytel)

Plaváček píše na Zdrojáku: Pojednání o zbytečnosti SEOmatů.


Komentáře

1. www.syt.cz, 11.7.2011
link

ahoj, já jsem zastánce tradičních metod. nedávno jsem objevil slušný progrmáek pro analýzu webů orientujících se na cz trh. najdete ho na adrese syt.cz

2. Ján Forgáč, 11.7.2011
link

Ahoj, no ono to jsou všechno informace volně dostupné i bez prográmku, nemyslíš? Nevidím v tom žádný přínos, pokud si člověk tyto informace již dohledává jinak, třeba i pohodlněji. Každopádně bych přidal na web kontaktní informace. Syt je zatím postrádá, stejně jako je i Tvůj komentář bez jména, nebo alespoň nějaké přezdívky.

3. SEO services, 5.7.2013
link

To je teď strašná móda dělat ze sebe SEO guru a pomlouvat SEO nástroje všeho druhu. Ještě jste zapomněl napsat, že SEO není optimalizace pro vyhledávače smiley. Když dám na Seznamu hledat slovo SEO, je seo-servis_cz na prvním místě. Kde jste vy? Až budete první, pište moudra podobného typu. 

4. komentator linkbuilder, 20.7.2013
link

[3] Pochvala za ukázkový linkbuilding na našem blogu. To sa musi ocenit ten odkaz si zaslúžiš. Len nechápem podráždený ton Danieli - veď na svojom webe neponúkaš žiadne SEOmatické služby. No a SEO SERVIS s Tebou nijak nesúvisí. To že je prvý o hodnote SEOmatů pro svých užívatěľov nič nehovorí. Prvý by mali byť potom aj všetci Tí čo sa nimi riadia.

P.S.: Nechceš pro nás dělat linkbuilding? :)

P.P.S.: Toplogo je kopie skoro 1:1 našeho ArtLoga :)

Pošlete svůj komentář

položky označené * je nutné vyplnit (E-mail se na stránkách nezobrazuje)