Blog


HTML validita webu a její (ne)důležitost

Autor: Ján Forgáč, publikováno: 30.3.2011
Článek je zařazen v kategoriích: SEO a Inbound Marketing, Ostatní, Redakční systém – CMS, Webdesign

Není pěkné, když se někdo skrývá za HTML validitu nebo CSS validitu webu, jako za něco, na čem nesmírně záleží. Přijde mi to pouze jako výmluva pro odvedení pozornosti od skutečně důležitých věcí. Chápu, že když si někdo chce pořídit svůj první web, tak hledá informace a zajímá se také o validitu, ale webdesignové firmy by se za ní skrývat neměly.

Co je například skutečně důležité pro webovou prezentaci

  • přehledná navigace na webu - aby se návštěvník rychle zorientoval
  • čitelnost a použitelnost webu
  • grafické zpracování webu - abyste návštěvníka stránek zaujali a získali tak jeho pozoronost v dobrém slova smyslu
  • kvalita a pohodlnost používání redakčního systému - to je důležité pro správce obsahu prezentace
  • korektní zobrazování webu ve všech používaných typech prohližečů (FF, MSIE, Chrome, Safari, Opera, ...)
  • jestli dokážou stránky přečíst roboti (musely by to být velmi zásadní chyby, aby roboti obsah nepřečetli, viz další informace níže)
  • a samotné SEO (optimalizace stránek), které začíná někde u analýzy klíčových slov, přes psaní textů, On Page SEO, až po link building. Viz článek "Základní postup optimalizace www stránek" na našem blogu. SEO je poměrně komplexní oblast a určitě vyžaduje SEO přátelský redakční systém. Samotná validita webu nepomůže dostat se na přední pozice ve výsledcích vyhledávání. Na to jsou potřeba úplně jiné postupy.

Další informace o (ne)důležitosti HTML validity

Přečtěte si také co o validitě napsal Marek Prokop (přední český SEO specialista) a Dušan Janovský (dlouholetý vedoucí fulltextového týmu Seznamu). Zmiňují se o tom ve videích i Danny Sullivan (šéfredaktor Search Engine Land) a hlavně Matt Cutts v roku 2009 a pak znova v roku 2013 (Matt pracuje v Google jako jako vedoucí týmu boje proti webovému spamu a specializuje se taky na kvalitu vyhledávání).

Praktické cvičení :-)

Zkuste zkontrolovat validitu například webům: www.google.com, www.apple.com. www.seznam.cz, www.microsoft.com, www.adobe.com a dalším. Všechny tyto weby mají HTML chyby. Zkuste zkontrolovat validitu webům z první stránky výsledků Seznamu nebo Google na různá klíčová slova (třeba ty slova které vás primárně zajímají). Kolik webů asi najdete bez HTML chyb?

Závěrem

Na požádání můžeme samozřejmě našim klientům nabídnout absolutní (X)HTML validitu zdarma, ale není to něco, co bychom považovali při tvorbě stránek za naši hlavní prioritu. Jinými slovy, validita webu vám nové zákazníky, jako majiteli webu, nepřinese.

Další články na podobné téma

Můžete si případně přečíst také další články o online SEO nastrojích, které zavádějí a užitečných SEO nastrojích.


Komentáře

1. Honza, 1.8.2012
link

Je pravda, že validita stránek není důležitá pro přilákání návštěvníků, ale kód s chybama taky není dobrý.

2. Ján Forgáč, 1.8.2012
link

Pokiaľ chyba spôsobí rozpadnutie layoutu stránky tak určite že to je zlé. Avšak inak to nikomu nevadí. Dokonca i homepage Vašeho webu (porovnanicenyplynu cz) mal dnes 18 HTML chýb. Ale koho to zaujíma, komu to vadí? Nikomu :-)

Pošlete svůj komentář

položky označené * je nutné vyplnit (E-mail se na stránkách nezobrazuje)