Blog


Interní linky jsou zpětné odkazy zdarma

Autor: Ján Forgáč, publikováno: 9.3.2011
Článek je zařazen v kategorii: SEO a Inbound Marketing

vnitřní linkyVnítřní linky (internal links) jsou odkazy mezi jednotlivými podstránkami, nacházející se na jediném webu. Při správném použití anchor textů (anchor text = znění odkazu, neboli text, na který se kliká) a jejich rozumném množství, dochází k podpoření podstránek, na které odkazy směřují.

Vyhledávače tyto interní odkazy vnímají, a proto mají z hlediska SEO význam.

Proč využít potenciál vnitřních linků

  • jsou téměř zdarma, na rozdíl od jiných forem link buildingu, které jsou časově a finančně náročné
  • jsou plně ve správě majitele webu - majitel webu sám určí, na které podstránce bude odkaz, kam bude linka směřovat a jaký bude mít anchor text

⇒ je škoda takových možností nevyužít

Jak využít potenciál vnitřních linků

  • web musí mít podstránky, aby se mohly odkazy vzájemně provázat
  • čím je web rozsáhlejší - čím více má kvalitního obsahu - tím více je ve výhodě, a to nejen kvůli vnitřním linkám
  • proto doporučujeme v textech podstránek vložit prolinkování na jiné podstránky
  • vytvořit informační architekturu webu, která je vhodná především pro rozsáhlejší stránky, poskytující široké spektrum informací. Návštěvník stránek se tak bude moci lépe zorientovat v navazujících tématech a přímo prokliknout na další článek, bez hledání v mapě webu. (Praktické využití vnitřního prolinkování můžete vidět např. u tohoto blogu.)

Příklady pro využití při SEO

Vhodné prolinkování a anchor texty linek:

  • pokud chcete na vlastním webu přidat váhu vybrané podstránce, odkazujte na ni z jiných podstránek (např. podstránka "červené kožené boty")
  • odkazující linky by měly mít anchor text podle cíleného klíčového slova, např.: "červené boty", "červené boty kožené" apod. (pokud již na toto klíčové slovo necílí jiná podstránka - viz článek pravidla rozdělení klíčových slov na podstránky)

Nevhodné prolinkování a anchor texty linek:

  • na poukazovanou podstránku o červených kožených botách vedou linky s anchor texty "více", "detail", nebo "o produktu".
  • pokud vložíte několik linků na jedné stránce směřujících na stejnou cílovou podstránku, tak jsou anchor texty u druhé a dalších linek vyhledávači ignorované

Pošlete svůj komentář

položky označené * je nutné vyplnit (E-mail se na stránkách nezobrazuje)