Blog


Jak propojit Sklik s Google Analytics a zjistit skutečně hledané fráze

Autor: Ján Forgáč, publikováno: 3.3.2011
Článek je zařazen v kategorii: Web analytics

Níže najdete návod krok po kroku, jak zjistit u skliku skutečně hledané fráze pomocí Google Analytics. Odliší se tím návštěvnost z Skliku od návštěvnosti ze Seznamu.

Může vás také zajímat návod: Jak měřit AdWords v Google Analytics a zjistit skutečně hledané fráze.

 

Sklik odlišení provozu od Seznam.cz
odlišení provozu Sklik od návštěvnosti ze Seznamu

 

Sklik nastavené sledování v google analytics - skutečná reálně hledaná slova v Sklik

Sklik nastavené sledování v Google Analytics, reálně hledaná slova v Sklik-u

 

!!! POZOR TOTO JE NÁVOD PRO NEZKUŠENÉ !!!
Pokud nejste v nastavování Google Analytics a Skliku začátečník, přečtěte si raději jiný článek na našem blogu.

 

Tento postup píšu na základě požadavku v komentáři tohoto článku:

Jak inzerovat online, měření a optimalizace účinnosti reklamy na internetu

V článku a následujících komentářích je vysvětleno, proč je toto nastavení dobré pro měření a vyhodnocování Sklik kampaní.

Pokud již máte běžící kapmaně na Skliku -- takto je propojíte s Google Analytics a tak uvidíte i reálně hledané fráze:

1) přihlašte se do svého Sklik účtu na této adrese: www.sklik.cz

2) otevřte/vyberte kampaň ze seznamu kampaní

3) vyberte sestavu ze seznamu sestav

4) přepněte sa do položky "Inzeráty" (první položka v modrém panelu)
5) vyberte inzerát a klikněte na upravit, nebo klikněte na ikonku tušky v pravo (upravit)

6) vyberte cílovou URL adresu a zkopírujete ji

      -> klik do pole

      -> CTRL + A

      -> CTRL + C

7) otevřete si stránku google url builder

8) na stránce URL builder vyplníte pole:

     Adresa URL webových stránek -> sem vložíte zkopírovanou URL adresu

           -> klik do pole

           -> CTRL + V
     Kampaň Zdroj -> sem vložíte slovo: sklik
     Médium kampaně -> sem vložíte slovo: PPC
     Název kampaně -> sem vložíte název vaší kampaně. Zvolte nějaký výstižný a krátký, například když je inzerát o prodeji lednic s mrazákem, tak by název mohl být: lednice-s-mrazakem

9) na stránce URL builder kliknete na tlačítko: VYTVOŘIT ADRESU URL

10) na stránce URL builder zkopírujete URL adresu vypsanou pod KROKEM 3

      -> klik do pole

      -> CTRL + A

      -> CTRL + C

11) vrátíte se na stránku Skliku a kliknete opět do pole CÍLOVÉ URL

12) smažete starou url a vložíte tam novou url:
           -> klik do pole
           -> CTRL + A
           -> CTRL + V
12a) po domluvě s vašim webmastrem můžete otazník (?) v měřícím kódu změnit za křížek (#)
           -> pokud jste to s webmastram nekonzultovali, tento bod přeskočte
           -> konkrétně se jedná o tuto změnu:
                      tuto část adresy:   .....?utm_source=
                      změnte na:            .....#utm_source=

13) uložte změny klikem na tlačítko v Skliku: ULOŽIT ZMĚNY

Hurá hotovo

 

Tento postup je potřebné zopakovat pro každý inzerát, který je nebo bude v Skliku spuštěn.

 

POZOR !!!

Cílové URL adresy, které vkládáte do Skliku, by měli mířit na správné stránky na vašem webu.

Zkontrolujte funkčnost měřící cílové URL. Stačí kliknout v seznamu inzerátů Skliku na url již upraveného inzerátu.

Zobrazila se Vám pak správná stránka na vašem webu?


Komentáře

1. David Kočí, 22.5.2014
link

Dobrý den,

Hledám na Vašem webu jak přidat přímo jednotlivou kampaň do Analytics, URL na sKliku mám nastavenou, jen to tam přidat. Našel jsem nějaké starší články, ale podle toho mi to nesedí. Máte nějaký novější?

Zajímá mě, kde to seskupím, abych to viděl jako máte tady - http://www.artfocus.cz/blog/uploaded/blog/forgie/sklik-adwords-GA/sklik-skutecne-hledane-fraze.png to se mi udělá samo?

Děkuji moc

S pozdravem'
David Kočí

2. Ján Forgáč, 22.5.2014
link

URL sa pridava priamo do Skliku, nie do Google Analytics.

Ano to uz sa v GA zoskupi samo.
Staci pouzit spravny tep reportu.

Moznosti ako a kde to pak v GA vyfiltrovat je vela.
Napriklad "Acquisition" -> "All Traffic" -> Sklik - > dimenze zmenit na "keyword"
GA pouzivam v anglictine, podobne to bude ale v cestine.

Alebo zostavenim custom reportu, alebo dalsimi mnohymi sposobmi, je tych moznosti skutocne vela.

3. David Kosina, 5.11.2020
link

Dobrý den, chtěl jsem se zeptat kde najdete vyhodnocení kampaní z Skliku v Google Analytics. Po natavení těchto UTM parametrů. Kam mám jít do google analytics, abych viděl příchozí uživatele z těchto nových URL ?

4. Ján Forgáč, 24.11.2020
link

Tyto UTM parametry jsou používané nejčastěji:

utm_source
utm_medium
utm_campaign

V google analytics je najdete v ACQUISITION (Akvizice) > ALL TRAFIC (Veškerá návštěvnost) > CHANELS (kanály).

Viz nápověda Google: https://support.google.com/analytics/answer/3297892?hl=cs

Pošlete svůj komentář

položky označené * je nutné vyplnit (E-mail se na stránkách nezobrazuje)