Blog


Jak měřit AdWords v Google Analytics a zjistit skutečně hledané fráze

Autor: Ján Forgáč, publikováno: 3.3.2011
Článek je zařazen v kategorii: Web analytics


!!! Update 2017 !!!
V článku níže popsaný postup funguje, ale nepropojí Google Analytics a AdWords kompletně.

Proto doporučuji tento postup
1) automatické sledování kampaní zapněte v AdWords:


2) propojte Google Analytics a Adwords, v google analytics následovně:


Níže najdete návod krok po kroku, jak zjistit u adwords skutečně hledané fráze pomocí Google Analytics. Odliší se tím návštěvnost z AdWords od návštěvnosti z Google.

Může vás také zajímat návod: Jak propojit Sklik s Google Analytics a zjistit skutečně hledané fráze.

AdWords odlišení provozu od Google
odlišení provozu AdWords od návštěvnosti z Google

AdWords nastavené sledování v Google Analytics, skutečná reálně hledaná slova v AdWords

AdWords nastavené sledování v Google Analytics, reálně hledaná slova v AdWords

!!! POZOR TOTO JE NÁVOD krok-po-kroku PRO NEZKUŠENÉ !!!
Pokud nejste v nastavování Google Analytics a AdWords začátečník, přečtěte si raději jiný článek na našem blogu.

Tento postup píšu na základě požadavku v komentáři tohoto článku:

Jak inzerovat online, měření a optimalizace účinnosti reklamy na internetu

V článku a následných komentářích je vysvětleno, proč je toto nastavení dobré pro měření a vyhodnocování AdWords kampaní.

Pokud již máte běžící kampaně v AdWords, takto je propojíte s Google Analytics a tak uvidíte i reálně hledané fráze:

1) přihlašte se do svého AdWords účtu na této adrese: adwords.google.com

2) v menu klikněte na KAMPANĚ
3) v druhém horizontálním menu klikněte na REKLAMY
4) vyberte kampaň ze seznamu kampaní a klikněte na ikonu tužky
5) pokud vyskočí žluté okénko, klikněte ANO, ROZUMÍM

6) na spodu vedle http:// kliknete do pravého pole s URL adresou

7) vyberete cílovou URL adresu a zkopírujete ji

      -> klik do pole

      -> CTRL + A

      -> CTRL + C

8) otevřete si stránku google url builder

9) na stránce URL builder vyplníte pole:

     Adresa URL webových stránek -> sem vložíte zkopírovanou URL adresu

           -> klik do pole

           -> CTRL + V
     Kampaň Zdroj -> sem vložíte slovo: AdWords
     Médium kampaně -> sem vložíte slovo: PPC
     Název kampaně -> sem vložíte název vaší kampaně. Zvolte nějaký výstižný a krátký, například když je inzerát o prodeji lednic s mrazákem, tak by název mohl být: lednice-s-mrazakem

10) na stránce URL builder kliknete na tlačítko: VYTVOŘIT ADRESU URL

11) na stránce URL builder zkopírujete URL adresu vypsanou pod KROKEM 3

      -> klik do pole

      -> CTRL + A

      -> CTRL + C

12) vrátíte se na stránku AdWords a kliknete opět do pole CÍLOVÉ URL, kterou jste původně kopírovali

13) smažete starou url a vložíte tam nově vytvořenou url:
           -> klik do pole
           -> CTRL + A
           -> CTRL + V

13a) po domluvě s vašim webmastrem můžete otazník (?) v měřícím kódu změnit za křížek (#)
           -> pokud jste to s webmastram nekonzultovali, tento bod přeskočte
           -> konkrétně se jedná o tuto změnu:
                      tuto část adresy:   .....?utm_source=
                      změnte na:            .....#utm_source=

14) uložte změny, klik na tlačítko v AdWords: ULOŽIT

Hurá hotovo

Tento postup je potřebné zopakovat pro každý inzerát, který je nebo bude v AdWords spuštěn.

NA CO SI DÁT POZOR !!!

1)
Aby toto měření u AdWords fungovalo, je potřeba zkontrolovat, zda je v nastavení AdWords účtu vypnuté automatické propojení s Google Analytics, které není pro nás přínosné. AdWords -> Můj účet -> nastavení sledování -> Automatické značkování -> „ne, děkuji"

2)
Cílové URL adresy, které vkládáte do AdWords by měly mířit na správné stránky na vašem webu.

Zkontrolujte funkčnost měřící cílové URL. Stačí kliknout v AdWords seznamu reklam na nadpis upravené reklamy.

Zobrazila se Vám pak správná stránka na vašem webu?


Komentáře

1. Fred, 2.2.2012
link

Kde tedy v Analytics po tomto nastavení najdu jaké slovo bylo původně hledáno, než někdo klikl na mou adwords reklamu.   Díky moc

2. Ján Forgáč, 2.2.2012
link

Skutečně hledané fráze jsou přístupny přes mnoho různých přehledů. Pokud používáte novou verzi GA rozhraní, je to například v:
levé menu: Trafic Sources (ZDROJE NÁVŠTĚVNOSTI) -> Sources (Zdroje) -> All Traffic (Veškerá návštěvnost)
pak v tabulce: adwords/PPC
následně nad tabulkou vyberete: Other (Další) -> Keyword (Klíčové slovo)

Pro pravidelnou kontrolu je vhodnější nastavit Custom Report (Vlastní přehled) a máte to hned, bez zbytečného klikání. Prvotní nastavení je sice složitější, ale pak to máte ihned k dispozici.

Pošlete svůj komentář

položky označené * je nutné vyplnit (E-mail se na stránkách nezobrazuje)