Blog


Kvalitní fotografie a obrázky na webu prodávají

Autor: Zuzana Říhová, publikováno: 30.3.2011
Článek je zařazen v kategorii: Ostatní

kvalita obrázků a fotografiíProč dbát o kvalitu fotografií a obrázků na webu?

Návštěvníci vašich stránek, nebo eshopu nemají možnost vzít zboží do rukou a vyzkoušet si je. Nemají s vámi přímý kontakt a tudíž je ani nemůžete nijak přesvědčit, aby se stali vašimi zákazníky. K tomu slouží pouze obrázky, fotografie, videa a samozřejmě texty a popisky na vašem webu/eshopu. Zákazníci jsou tedy odkázaní pouze na obrazový materiál, který jim na webu poskytnete, proto jsou obrázky výrobků, fotografie, reference atd. velmi důležitu součástí vaší prezentace. Právě obrázky a fotky mohou být tím, co lidi přesvědčí, aby u vás nakoupili, nebo si objednali vaše služby. Jinými slovy, na internetu prodávají nejen dobré texty, výstižné a detailní popisy, ale i dobré fotky a videa.

Pár rad, jaké fotografie prezentovat na webu/shopu

  • je lepší, pokud je k dospozici více fotek (klidně i 5 až 10) z různých úhlů pohledu a případně záběrů na detail produktu (viz zpracování obrazové prezentace výrobků na www.bata.cz)
  • fotografie by měly být co nejkvalitnější - zaostřené, dobře barevně vyvážené
  • všechny fotografie produktu by měly být na jednotném pozadí, aby působily uceleně
  • někdy může být také důležitá představa reálné velikosti předmětu, tudíž je vhodné přidat k produktu objekt, který pomůže pochopit, jak je daná věc ve skutečnosti velká (krabička zápalek, sirka, dítě, modelka apod.)
  • je potřeba zvážit, jestli nebude lepší využít služeb profesionálního fotografa, zabývajícího se specifickým stylem fotografie (produktová, fashion...). Investice se vám může rychle vrátit...

Zajímavý článek v angličtině o tom, jak obrázky mohou zvýšit konverzní poměr vašich stránek.

Proč je důležité upravovat fotografie před vložením na web

 

Vkládání do galerie

  • je potřeba, aby měly fotografie optimální rozměry pro prohlížení, nebo stejnou velikost
  • náš redakční systém (ArtCMS) sice automaticky resizuje fotografie na správný rozměr a optimální velikost, ale při uploadu stovek fotografií se ušetří čas při čekání na nahrání všech fotek, pokud budou mít rozumnou velikost

Vkládání fotografií produktů/zboží/výrobku

  • CMS systém správně zpracuje a resizuje fotografie na výšku i šířku, ale je možné, že to bude lépe vypadat, pokud budou fotografie připravené ve stejném formátu (např.všechny na šířku)
  • je vhodné ořezávat zbytečné a prázdné plochy kolem produktu
  • při velkém počtu obrázků je vhodné je zmenšit na rozumnou velikost, kvůli času uploadu (stejně jako u galerií)
  • sjednocené pozadí - to souvisí také s formátem fotografie. Pokud je pozadí na fotografii a podklad fotografie jiné barvy, nemusí to působit dobře (např.: černý nábytek v modrém interiéru a pozadí stránky pod fotografií je např.zelené)
  • pokud je pozadí fotky chaotické, nebo se kolem samotnéh produktu objevují i další rušivé objekty, je lepší zboží izolovat, vyřezat jej z fotografie a tím odstranit celé pozadí

Vkládání obrázků do textu 

  • není vhodné dávat do textu příliš velké fotografie/obrázky a potom pouze nastavit jejich menší zobrazení (např.: 500 kB, 2MB apod.). Sice to v administraci lze, ale není to vhodné řešení, protože se pak stránka déle otevírá při pomalejším připojení)
  • není vhodné vkládat fotografie s příliš zbytečnými plochami kolem hlavního objektu (pozadí) - zbytečné plochy je výhodnější ořezat

Jak se dají fotografie a obrázky upravovat

  • ořezání fotografií na správný rozměr a zbavení se zbytečných prázdých ploch kolem produktu
  • resize - upravovat na správnou velikost X pixelů na Y pixelů (většina webů je na šířku do 1000 px, proto nemá smysl uploadovat širší fotografie než např. 1000 px)
  • vkládání vodoznaku (to umí i naše CMS, ale např JPEG Resampler umožňuje více flexibility při vkládání vodoznaku)
  • odstranění pozadí pomocí vyřezání objektu (na to je nejvhodnější Photoshop, nebo možná ještě lepší varianta je něchat udělat kvalitnější fotografie profesionálním fotografem)
  • otáčení fotografií

Příklady vhodně zvolené obrazové prezentace:

Interiéry * Rekonstrukce bytů a interiéru * Montované haly * Stavby * Grafické práce a webdesign *  Strojařská výroba

Vhodné nástroje pro úpravu fotografií naleznete v článku Jednoduché free programy pro práci s fotografiemi a obrázky.


Pošlete svůj komentář

položky označené * je nutné vyplnit (E-mail se na stránkách nezobrazuje)