BLOG: Webdesign

Přechod na HTTPS, ano nebo ne?

Autor: Ján Forgáč, publikováno: 14.7.2016

Zvažujete přechod na HTTPS, šifrovaný zabezpečený protokol? Není co zvažovat! Proč je HTTPS rozumnou volbou se dozvíte v tomto článku. Najdete zde taky odkazy na weby, kde můžete úroveň zabezpečení svého webu zkontrolovat on-line a taky se přesvědčit, zda-li jste při přechodu na HTTPS něco neopomněli.

Zobrazit celý článek

Návrh uživatelského rozhraní, prototyp a testování

Autor: Ján Forgáč, publikováno: 23.6.2016

Chcete web na míru. Nešlo by to bez drátěného modelu? Nešlo. Tedy šlo, ale představte si, že automobilka připravuje výrobu luxusního vozu. Kvůli úspoře času a financí nevytvoří prototyp. Rovnou objedná subdodávky, součástky, nastaví stroje, zaúkoluje zaměstnance a spustí výrobu. Až ve výrobním procesu zjistí, že karoserie nesedí na podvozek ... a spoustu dalších nesrovnalostí. Nakonec vůz neuspěje na trhu, protože má spoustu chyb. Lidé se budou stěžovat, že mají zlý ... a bolí je z toho ruce. Převodovka je poddimenzovaná, kazí se v záruční době ... Pokud toto nechcete zažít při výrobě webu, požadujte model webu — prototyp. A otestujte jej.

Zobrazit celý článek

Proč mám chtít návrh webu?

Autor: Ján Forgáč, publikováno: 30.3.2015

Otázka, na kterou odpovídáme častěji, než bychom chtěli. Proč byste měli chtít návrh webu? Protože snažit se programovat a “omalovat” web bez návrhu je jako stavět dům bez architekta a projektanta. Skončí to špatně. Nevěříte? Tak to raději nezkoušejte. Přečtěte si tenhle článek. Pochopíte, k čemu vám bude návrh webu a třeba vám ušetříme trápení i peníze.

Zobrazit celý článek

Jak pro internetový obchod vybrat platformu vhodnou pro SEO?

Autor: Ján Forgáč, publikováno: 1.6.2013

Jaké SEO požadavky na CMS byste měli mít, když vybíráte platformu pro svůj nový web nebo internetový obchod? Většina dodavatelů tvrdí, že jejich redakční systém (CMS) je vhodný pro SEO. Neexistuje ale žádná objektivní definice fráze „vhodné pro SEO.“ Některé z platforem, které mají být vhodné pro SEO, naprosto postrádají důležité SEO funkce. Je třeba porovnat SEO funkce, které vaše platforma nabízí, s naším seznamem 20 SEO parametrů.

Zobrazit celý článek

Mobilní nebo responzivní web?

Autor: Ján Forgáč, publikováno: 9.3.2013

Stále více lidí přichází na webové stránky z jiných zařízení než jen ze stolních počítačů a notebooků. Dle měření NetMonitor každý pátý uživatel přistupuje na web mobilně. I na vaše stránky návštěvníci stále častěji přistupují z mobilních zařízení. Jak řešit přístupnost webových stránek na různých zařízeních?

Zobrazit celý článek

Jak si vybrat dodavatele internetových stránek nebo obchodu

Autor: Ján Forgáč, publikováno: 28.8.2013

Co potřebujete vědět před tím, než začnete s výběrem dodavatele e-shopu či webových stránek? E-shop si můžete pronajmout již za několik desítek korun měsíčně. Web můžete získat zdarma třeba u webnode. Šablonové e-shopy jsou další alternativou a dokonce se často pyšní přívlastkem "na míru". Je ale otázkou, zda je to pro vás nejvhodnější řešení. E-shopové řešení na zakázku (na míru) je nejdražší alternativou a jeho příprava a realizace trvá nejdéle. Má ale na rozdíl od pronájmu nebo šablony jiné výhody.

Zobrazit celý článek

Jaký je ideální postup tvorby webové prezentace

Autor: Ján Forgáč, publikováno: 31.1.2014

Dozrál čas na zřízení nových webových stránek, nebo už je načase redesignovat ty staré? Možná dokonce plánujete spustit větší portál či e-shop. Je jedno, o jaký typ internetového projektu se jedná – postup jeho tvorby by měl být vždy podobný.
Tvorbu webu na míru můžeme přirovnat k stavbě domu dle individuálního projektu.

Zobrazit celý článek

HTML validita webu a její (ne)důležitost

Autor: Ján Forgáč, publikováno: 30.3.2011

Není pěkné, když se někdo skrývá za HTML validitu nebo CSS validitu webu, jako za něco, na čem nesmírně záleží. Přijde mi to pouze jako výmluva pro odvedení pozornosti od skutečně důležitých věcí. Chápu, že když si někdo chce pořídit svůj první web, tak hledá informace a zajímá se také o validitu, ale webdesignové firmy by se za ní skrývat neměly. Co je například skutečně důležité pro webovou prezentaci přehledná navigace na webu - aby se návštěvník rychle zorientoval čitelnost a ...

Zobrazit celý článek

Co je to konverzní poměr

Autor: Ján Forgáč, publikováno: 21.3.2011

Co je to konverzní poměr, jaké jsou typy konverzí, jak nastavit cíle konverzí a konverzní body - call to action. Co vám přinese správné nastavení konverzních cílů a jak z toho můžete těžit.

Zobrazit celý článek

Vyplatí se pořídit si levný web?

Autor: Ján Forgáč, publikováno: 22.3.2011

Proč je vhodné investovat do nového webu a reklamy na internetu. Co udělají levné webové stránky s návštěvností a především s mírou konverze. Jaká je tedy správná cesta v investování do webové prezentace a následné reklamy na internetu - PPC, Sklik, AdWords apod.

Zobrazit celý článek